T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İZMİR / BAYRAKLI - Fatma Hikmet Kaşerci Ortaokulu

PROJENİN İÇERİĞİ

              "Dijital Öğretmenler ve Geleceğin Kodlamacıları"

                              2020-1-TR01-KA101-082543

PROJEMİZİN KAPSAMI VE AMAÇLARI

Robotik bilimi, her geçen gün daha da gelişerek geleceğin teknolojisi olarak görülüyor. Bu sebeple de özellikle yurtdışında olsa da, Türkiye'de de bu alana ciddi anlamda yatırımlar ve teşvikler yapılıyor. Robotik eğitimi sayesinde de çocukların küçük yaşlarda kodlama ile tanışması sağlanarak, gelişimlerinin de olumlu bir şekilde etkilenmesine olanak sağlanıyor.

 

Analitik düşünme, eleştirel düşünme, problem çözebilme, tasarım odaklı düşünme gibi önemli becerilerin önemi tüm dünya tarafında farkına varılıp bu yolda eğitim sistemlerinde değişimler yapmışlardır.

 

Ezber, sorgulamayan, eleştiremeyen nesiller yerine 21.yüzyıl becerileri ile donatılmış yeni bireylerin yetiştirilmesi için erken yaşta kodlama eğitimi önem taşımaktadır.

 

Çocukların analitik düşünme becerilerinin artması, farklı bakış açıları edinmesi, takım çalışmasına uyum sağlaması gibi özelliklerini geliştirebilmeleri açısından programlama öğrenmeleri büyük önem taşıyor. Bilgisayar sistemleri ile ilgilenmeyen ya da bu alanda bir meslek edinmeyen çocukların da kodlama öğrenmesi, zeka gelişimleri açısından büyük öneme sahip olduğundan, çocukların kod yazmasının teşvik edilmesi önem taşıyor. "DİJİTAL ÖĞRETMENLER VE GELECEĞİN KODLAMACILARI" isimli projemiz ile Okulumuzdaki bütün öğrencilerimizin problem çözme, bilgi-işlemsel düşünme, akıl yürütme becerileri ile algoritma tasarımı ve programlama konularında kendilerini geliştirmeleri hedeflemekteyiz. Dolayısı ile mesleklerini yeterli ve kaliteli bir şekilde icra edemeyen Bilişim öğretmenlerimizi aynı zamanda bilişim bilgi ve tecrübesi olmayan ve ders içeriklerini Robotik kodlama ile entegre hale getirme ihtiyacı duyan akademik branştaki öğretmenlerimizin kendi alanlarında daha başarılı olabilmeleri amaçlıyoruz. Avrupa'daki mesleki gelişmeleri izlemeleri ve Türk eğitim kalitesine katkı sağlamalarını amaçlayarak okulumuzun eğitim kalitesinin iyileştirilmeyi, eğitim ve öğretim hizmeti verdikleri öğrencilerinin kodlama yoluyla yaratıcı düşünebilme yetilerini güçlendirmelerini ve eğitim etkinlikleri yaratabilmelerini hedeflendi.

 

KATILIMCI SAYISI VE PROFİLİ;

1. Akış: Avusturya Viyana 'da bulunan Helix Helezon kurs merkezinde 5 Öğretmenimiz ve 1 İdareci "Introduction to Coding and Robotics with Arduino" kursu ismi ile 26.08.2021-01.09.2021 tarih aralıklarında 7 gün olacak şekilde günde 6 saat YAPILANDIRILMIŞ KURSLAR/EĞİTİM ETKİNLİKLERİ faaliyetine katılım göstermişlerdir.

 

2. Akış: İspanya Malaga'da Stemxion Robotics eğitim geliştirme merkezinde 5 Öğretmenimiz ve 1 İdarecimiz 31.10.2021- 06.11.2021 tarih aralıklarında 5 gün olacak şekilde günde 6 saat YAPILANDIRILMIŞ KURSLAR/EĞİTİM ETKİNLİKLERİ faaliyetine katılım göstermişlerdir.

 

PLANLANAN FAALİYETLERİN TANIMI

•Kodlama ile ilgili temel kavramlar

•Okullarda kodlamanın geleceği, Eğitimcilere ve öğrencilere kod yazmayıöğrenmenin faydaları

•Öğretmenler ve öğrenciler için kodlama dilleri

•Kodlamayıöğreten oyunlar

•Kodlama Atölyeleri - farklı kodlama programları, Simülasyon Uygulamaları.

•Müfredatıma nasıl kod ekleyebilirim? - Eylem planı hazırlama

•Kodlama akademik içerikte nasıl uygulanır çalışmaları ve en iyi uygulamaları paylaşma

*Yabancı Dil Edinimi,AB Vatandaşlığı,AB Bilinci, AB süreç Bilgisi

* Ediniline Çıktıları Değerlendirme,Raporlama,Yaygınlaştırma

 

HEDEFLER

•Katılımcıöğretmenlerimiz Robotik kodlamaya ilişkin Avrupada'ki başarılı programları ve uygulamaları inceleyerek kendi

yöntemleri ile karşılaştırıp geliştirerek okulumuzun eğitimine transferini ve entegrasyonunu sağlamak,

•Öğretmenlerin temel kodlama becerileri edinip mesleki yeteneklerini arttırmak

•Eğitimlerini başarıyla tamamlayan öğretmenlerimizin çocuklarımızın hayal güçlerini güdülemelerini ve parlak fikirleri olan

 çocuklarımızı doğru uygulamalar ile yönlendirmelerini ve onların ufuklarını açmalarını sağlamak,

•Okulumuza " Teknolojiye Dayalı Bir Sınıf Kültürü" inşa etmek , öğrencilerimize sağlıklıöğrenme ortamları sunabilmek,

•Okulumuz mesleki öğrenme kalitesini arttırmak,

•Okulumuzda ihtiyaç duyulan STEM/ Robotik Kodlama atölyemize ilişkin gerekli olan materyaller ve teknolojik

donanımının arttırmaya çalışmak,

•Okulumuzda öğrencilerin derslere ilişkin öğrenme motivasyonlarının artmasına, öğrenci başarısının artmasına

sağlamak.

 

UZUN VADELİ ETKİLER;

•Öğrenciler artık bilgisayar başında saatlerce oyun oynamaktansa kendilerine farklı projeler düşünerek kodlama yaparak

bilgisayarda uygulamalar oluşturabilecektir.

•Kodlama sayesinde daha hızlı düşünebilen zihinsel gelişimleri artan öğrencilerin, derslere daha çok katılımını

sağlanacak , derslerdeki başarılarını artabilecektir.

•Öğrencilerin Kendi ürettikleri ürünler sayesinde motive olacak ve daha farklı fikirler üretebilecektir .

•Kodlama öğrenmenin onları matematiği, feni daha iyi anlamalarına dersleri somutlaştırmalarına daha yardımcı olacaktır .

•Öğrenciler, Robotik kodlama çalışmaları ile ortaya çıkan projeleri ile başarı hazzı yaşayabilecektir.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 21.08.2021 - Güncelleme: 27.12.2021 16:10 - Görüntülenme: 239
  Beğen | 0  kişi beğendi